Den delvisa översättning som finns i CS1 paketet, är den jag gjorde för Forums 2.0.1 förra året, och som hängde med in i paketet. Jag har ingen konkret tidsplan för när det blir klart. Har inte tidigare fått nån förfrågan på den, och på den web jag kör den på, har jag min senaste CS1 översättning (vilken inkluderar den som kom i paketet), där jag prioriterat att översätta det som användaren ser först. Så det mesta av det är färdigt. Har sista veckan också fått hjälp att få över de flesta grafiska knapparna till svenska. De som är kvar är de blåa man ser i en post ibland (ex vis pm,www, etc).
Min plan är att få klart ett helt paket i slutändan som är helt svenskt. Men det kommer inte att räcka med de XML filerna som ligger under languages. Vill du att jag postar det jag har som senaste version nu, så kan jag göra det.
Angående färgerna så kan du ändra det mesta i Themes/default/style/default.aspx, som fungerar som en sorts global stylesheet för CS. Dock kan det hända att i vissa fall har man inte lyft ut allt dit, utan man får titta i de ASCX-er som ligger under Themes/default/skins/.