Community Server Sverige
Svenska samlingsplatsen för Community Server.

Felmeddelande hexadecimal value 0x00

Latest post 03-06-2007 08:20 by ToreG. 8 replies.
  • 03-03-2007 08:39

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Felmeddelande hexadecimal value 0x00

Tja!

Var riktigt puckad och tog inte en backup när jag prövade att göra en add av MiXX posticon-modulen. Det såg så förföriskt lätt ut och nu sitter jag med detta meddelande:

'.', hexadecimal value 0x00, is an invalid character. Line 188, position 51.

Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code.

Exception Details: System.Xml.XmlException: '.', hexadecimal value 0x00, is an invalid character. Line 188, position 51.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[XmlException: '.', hexadecimal value 0x00, is an invalid character. Line 188, position 51.]
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(Exception e) +87
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.Throw(String res, String[] args) +77
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.ThrowInvalidChar(Int32 pos, Char invChar) +185
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributeValueSlow(Int32 curPos, Char quoteChar, NodeData attr) +1900784
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseAttributes() +907
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElement() +545
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.ParseElementContent() +461
    System.Xml.XmlTextReaderImpl.Read() +26
    System.Xml.XmlLoader.LoadNode(Boolean skipOverWhitespace) +557
    System.Xml.XmlLoader.LoadDocSequence(XmlDocument parentDoc) +50
    System.Xml.XmlLoader.Load(XmlDocument doc, XmlReader reader, Boolean preserveWhitespace) +162
    System.Xml.XmlDocument.Load(XmlReader reader) +96
    System.Xml.XmlDocument.Load(String filename) +157
    CommunityServer.Configuration.CSConfiguration.GetConfig() +163
    CommunityServer.CSHttpModule.Application_BeginRequest(Object source, EventArgs e) +242
    System.Web.SyncEventExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +92
    System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +64

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.42; ASP.NET Version:2.0.50727.210

Någon aning om var felet sitter?

Addering av modulen krävde pill i följande filer:

1. Ändra saker i denna fil. /themes/blogs/default/skins/Skin-EntryList.ascx

2. Lägga till MiXX.dll i /bin/

3. Skapa /config/ och lägga dit MiXX.Modules.PostIconModule.config.

4. Lägga till tag till modulen under communityserver.config.

5. Toucha web.config.

Jag har återställt alla dessa filer till orginal men får fortfarande problemmeddelandet. 

• Post Points: 20
  • 03-03-2007 11:09 In reply to

Sv: Felmeddelande hexadecimal value 0x00

Felmeddelandet verkar spontant bero på nån felaktighet i någon config-fil. Förmodligen communityserver.config om man tittar på din beskrivning. Men bara för att utesluta MiXX i felsökningen, har du också tagit bort DLLen för den ifrån BIN-katalogen?

Om du tagit bort allt som har med MiXX att göra, och återställt communityserver.confg, så låter det som ett caching problem. Har du provat att surfa till sajten från en annan maskin som du inte fått felmeddelandet på förut, alternativt rensa cookies o tempfiler på den maskinen som ger felmeddelandet, starta om den klienten och försöka igen. Innan du försöker igen toucha web.config också för att starta om webb applikationen.

J-O

J-O Eriksson's blog

• 03-05-2007 03:46 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Ajaj. Trodde jag ställde in så att jag kunde få epost från denna tråd men gjorde så att jag inte fick det.

Kort innan jag ska på föreläsning.

Japp, har tagit bort allt som MiXX hade och touchat web.config. Problemet finns hos alla användare på sajten..... :(

Ska kolla upp communityserver.config sedan igen och se om det är något som är fel där.

Aptrist att få problem med livesajt. Inser att vi behöver bättre rutiner för hur man fixar uppgraderingar. Räcker inte med att det är lite folk över helgen på sajten....

Kommer dessutom vara villig att betala för att få hjälp om det inte finns enkel lösning. Du verkar iofs ha mycket annat för dig oxo. Men vi får se var dessa stapplande steg tar oss...

Tillbaka senare..

• Post Points: 5
  • 03-05-2007 10:01 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

*** va mesiga problem man kan ha. Visst var det filen du gissade på. Den måste ha varit skadad på ngt vis. Jämförde bara infon i den filen med gammal och de var identiska men tydligen så var de ändå inte det.

Jaja, tänk vad enkelt det kan vara om man vet vad errormeddelandena hintar om.... och har lite bättre rutiner...

Tack för hjälpen som vanligt!

• 03-05-2007 12:05 In reply to

Bra att det löste sig!

Har du nåt verktyg för att jämföra filer med, typ WinMerge?

J-O

J-O Eriksson's blog

• 03-05-2007 12:13 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Japp, sedan du bloggade om att använda WinMerge för att uppgradera så har jag använt det titt som tätt. Riktigt bra! :)
  • 03-05-2007 13:35 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Har prövat lite igen nu när jag fattar att communityserver.config inte funkade. Det visar sig att när jag försöker stoppa in MiXX så skiter det sig just när jag ska editera den filen. Även om den enda ändringen jag gjort är att lägga till strängen

<add name = "PostIconModule" type = "MiXX.Modules.PostIconModule, MiXX" />

till communityserver.config så funkar det inte. Det kanske inte säger så mycket för den som vet men.... :) Tyvärr så finns det ingen support på MiXX-modulen. Youtube-modulen från Scott Water funkar bra iaf.

Ett möjligt fel är att jag inte är 100% säker var jag ska stoppa in

<MiXX:PostIcon runat="server"
                UseAuthorsAvatar="false"
                ParseRealtime="false"
                UseAnonymousAvatar="false"
                DefaultImageUrl=""
                Post='<%# Container.DataItem %>'
                BorderColor="#000000"
                BorderStyle="solid"
                BorderWidth="2px"
                CssClass="postHomePageIcon"
                Width="63"
                Height="59"
                ImageAlign="Left" />
     i SkinEntryList.ascx.

Har tagit hjälp av denna korta forumtråd

• 03-05-2007 15:17 In reply to

Tyvärr vet jag inte så mycket om MiXX modulen och vad det är för nåt. Men om det är samma felmeddelande du får så indikerar ju det att det är nåt felaktigt tecken på rad 185, tecken 51, förmodligen i communityserver.config.

Är det så att du kopierar strängen nånstans ifrån och sedan klistrat in den i .Conifg filen?

Det är ju möjligt att det följer med nåt dolt ogiltigt tecken i den kopieringen. Prova att skriva in raden för hand efter att första ha återställt communityserver.config och verifierat att den fungerar igen.

J-O

J-O Eriksson's blog

• 03-06-2007 08:20 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Från dina tips hittade jag vidare. Det visade sig att FileZilla var boven. När jag editerade en fil så blev den tydligen avbruten på ngt vis. Bara hälften av filen kunde användas. Trost att hela syntes i koden så dog den vid rad 188. Det visade sig när jag försökte kopiera in koden i WinMerge och endast koden fram till rad 188 dök upp. När jag använde annat FTP-program så funkade det.

Nu är mitt problem att backuperna hos ASPnix inte är korrekta. Istället för att få en restore till 3 mars så blir det till typ 10 februari. Vi har prövat massor och det blir samma hela tiden. Hmmmm... Inte så kul. Har en backup själv från 24 feb. Trodde att man iaf kunde lite på att providern hade backup även om man i värsta fall får betala för det. Men icke som det ser ut nu... Blir trevligt när man kan göra egen db-backup via kontrollpanelen med HELM 4.0...

Lustigt vad mycket "småsaker" som strular...

Som vanligt, tack för hjälpen!

• Post Points: 0
Page 1 of 1 (9 items) | RSS