Då var det dags igen att uppgradera CS Sverige. Gjorde det igår och det har väl gått hyfsat bra. Problemet var med databasen och det nya "Morpheus" membership prylarna. Jag fick lite problem med dubbla anonyma users under uppgraderingen, vilket förmodligen är relaterat till att min CS DB har varit med sedan ASP .NET Forums 2.0 och blivit uppgraderad genom varje version tills nu.
Med lite hjälp av José Lema lyckades jag dock hitta en lösning och fixa till DB:n efter uppgraderingen. Så om ni uppgraderar och efterår får ett "Role not found" meddelande, finn det chans att jag kan hjälpa er fixa det. Kanske kommer det en blogpost om det snart.
Så vad är nytt då? Som ni säkert läst på annat håll så är hela tema-motorn omgjord och man kan t ex ändra temat på sin blog el liknande direkt ifrån kontrollpanelen. Det finns också enkelt sätt att exportera teman till en fil (inkl bilder och allt) och sedan distribuera och importera den på en anna CS installation. För en utvecklare finns också ett antal nya smarta kontroller som man kan ha stor nytta av när man bygger ett tema. Ben Tiedt har skrivit en hel del om desa kontroller.
Profilsidorna har fått sig ett upplyft. Om ni klickar på min user bredvid detta meddelande så kommer ni till min profil och kan se hur den förändrats.