Community Server Sverige
Svenska samlingsplatsen för Community Server.

ApplicationKey?

Latest post 03-18-2007 17:13 by Jan-Olov Eriksson. 3 replies.
  • 03-16-2007 14:13

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

ApplicationKey?

Tjabba!

Fick en massa problem med ASPnix och kör nu under ultimahosts.net som funkar bra fast är dyrare. Så tills vidare så kan jag rekommendera det webhotellet.

Hur som helst så undrar jag om en sak som jag sökt och sökt men inte hittat. ApplicationKey. Den behövs för att kunna fixa "recent comments".

http://soup.co.za/weblog/archive/2006/05/02/CS-Tip-32_3A00_-Adding-a-_2200_Popular-Posts_2200_-list-to-your-blog.aspx

Har du någon aning JO?

Har du några åsikter om betan av cs2007 som kommit ut för övrigt?
    • Post Points: 20
  • 03-16-2007 17:01 In reply to

Sv: ApplicationKey?

Vet inte varför så många av dina inlägg hamnar i mitt spamfilter. Smile Som tur är kör jag min modul nu på sajten så jag får ett mail varje gång en forumpost fastnar så jag kan plocka ur den på en gång.

Vad gäller din fråga så kan du för att ta reda på AppKey för en blogg gå till controlpanel/BlogAdmin/Blogs.aspx på din sajt och klicka på den blog du vill ha AppKey för, och AppKey är det som står i URL fältet.

Åsikter om CS2007: Tja, gillar den nya theme motor som möjliggör en hel del coola saker för att modda sitt blogg skin, men också enkelheten att förändra hela sajt temat på ett enkelt sätt. Ben Tiedt har skrivit en hel del om detta på sin blogg. En hel del kontrollen som gör det enkelt att visa upp olika saker på sin blogg och på andra ställen utan att behöva koda nåt.

Gillar också att det finns en filarea per blogg så man slipper krångla med fotoalbum eller extra filareor etc. Men har ännu inte hittat så stora förändringar, det kommer kanske eftersom.

J-O

J-O Eriksson's blog

• Post Points: 5
  • 03-17-2007 03:47 In reply to

• ToreG
    • Top 10 Contributor
    • Joined on 10-20-2006
    • Posts 47
    • Points 735

Jag skriver för mycket.... :) Som en riktig spammare... Går det inte att lägga till att min användare är omodererad?

Okej, men om man vill använda alla bloggar och inte bara en specifik? Går det? Jag är lite för newbie för att fatta det själv.

<Blog:AggregatePostList PageSize="5" SortBy="MostComments" runat="Server" id="Aggregatepostlist2" ApplicationKey="[yourapplicationkey]" EnableTitle="false">
      <SkinTemplate>
        <Blog:AggregateList TitleTextLength=30 EnablePager=false id="Posts" runat="Server" EnableTitle="false">
          <SkinTemplate>
            <asp:Repeater id="Posts" runat="Server" >
              <HeaderTemplate>
                <h4>Popular Posts</h4>
                <p>Posts with the most comments</p>
                <dl class="mostcomments">
              </HeaderTemplate>
              <ItemTemplate>
                  <dt><asp:HyperLink Runat="server" id="TitleLink" /></dt>
                  <dd><asp:Literal runat="server" id="Posted"/> | <asp:HyperLink id="CommentCount" Runat="server" CssClass="commentcount"/> Comments</dd>
              </ItemTemplate>
              <FooterTemplate>
                <CS:Pager runat="Server" id="PostsPager" Visible = "false" />
                </dl>
              </FooterTemplate>
            </asp:Repeater>
          </SkinTemplate>
        </Blog:AggregateList>
      </SkinTemplate>
    </Blog:AggregatePostList>

CS2007 har en del nytt men jag tyckte inte heller att det var så stora förändringar. Men så har jag bara prövat lite smått med en installation av det. Vi blir fler som kan ändra så att man inte bara har den vanliga CS-looken iaf.

Ja, bra med blog-filutrymme! 

• Post Points: 20
  • 03-18-2007 17:13 In reply to

Tore:

Går det inte att lägga till att min användare är omodererad?

Har gjort det men det verkar inte hjälpa.

Tore:

Okej, men om man vill använda alla bloggar och inte bara en specifik?

Har du provat att ta bort ApplicationKey parametern helt?

J-O

J-O Eriksson's blog

• Post Points: 5
Page 1 of 1 (4 items) | RSS